|
| | | | | | Ik ben sinds kort de nieuwe trotse eigenaar van een Rolex Sub no date 14060. Ik heb het horloge 4 weken geleden gekocht bij een bekende juwelier in Den Haag. Helaas ligt het horloge vaker bij de winkel dan dat ik hem om heb. Vanwege mijn beroep kan ik het horloge niet dagelijks dragen. Volgens de winkel was dit geen probleem en kan het horloge makkelijk 2 dagen liggen voordat het stil staat. Tot mijn verbazing stond mijn sub al na 18 uur stil. Ook als ik het horloge vastpakte en bewoog ging hij niet lopen. Ik heb het horloge opgewonden en ben er mee terug gegaan. De horlogemaker van de winkel ging het horloge nalopen. Volgens de winkel ervaarde de horlogemaker het probleem ook hij heeft het horloge wat olie gegeven en de testen daarna waren positief. Ik heb het horloge weer opgehaald en het horloge een paar dagen zonder weg te leggen gedragen. Dit gaf geen problemen. Tot ik na een paar dagen het horloge weer neerlegde en zag dat het horloge al na 15 uur stil kwam te liggen. Ik heb het horloge handmatig opgewonden en een paar uur gedragen. Ik heb het horloge daarna weer neergelegd om te kijken wat die ging doen. Tot mijn verbazing stond het horloge de volgende dag weer stil en nu al na 13 uur. Ik heb het horloge weer weggebracht naar de juwelier die het horloge weer naar zijn horlogemaker heeft gestuurd. Het horloge ligt daar nu twee weken. Ik kreeg van de juwelier te horen dat de horlogemaker als eerst het horloge handmatig heeft opgewonden en getest. Uit de test kwam dat het horloge 52 uur door liep dus erg goed. Hij zou tevens een test doen alsof het horloge wordt gedragen en ook deze test was erg goed volgens de juwelier. Het horloge ligt nu bij de juwelier die het zelf ook even wil testen. Ik mag van de week het horloge ophalen, maar aangezien er niks aan het horloge is gedaan ben ik bang dat het horloge dadelijk weer snel stil gaat staan. Al met al een vervelende situatie voor zowel mij als de juwelier welke ik wel erg vertrouw. Aangezien ik er zelf weinig verstand van heb hoop ik dat er iemand is die weet waar dit aan kan liggen.
alvast bedankt
| |
| | |
| | | | | | Wat versta je onder handmatig opwinden? Hoeveel slagen? Wellicht geef je te weinig slagen en is de veerspanning onvoldoende om langer te lopen.
| |
| | |
| | | | | | [quote] Op vrijdag 06 oktober 2017 21:19 schreef Rolext het volgende: Wat versta je onder handmatig opwinden? Hoeveel slagen? Wellicht geef je te weinig slagen en is de veerspanning onvoldoende om langer te lopen. [/quote
Beste Rolext,
bedankt voor je reactie. Ik heb ongeveer 30 slagen geven of ik het goed heb gedaan is de vraag. Maar twee keer na het ophalen bij de juwelier is het horloge ook na 18 uur en 15 uur stil komen te staan toen heb ik niks aan het horloge gedaan alleen gedragen.
| |
| | |
| | | | | | Gangreserve van een 14060 wordt opgegeven voor 48h
Dan is 15 uur wel wat weinig inderdaad.
| |
_____ 6,4 ft=1,95m Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald. | |
| | |
| | | | | | Dit heb ik ook gehad met mijn 16220 datejust, na een servicebeurt bij Heetman was dit opgelost. Misschien tijd voor een servicebeurt. Succes
| |
| | |
| | | | | | Een 14060 is ondertussen al een wat ouder model en het kan best zo zijn dat het horloge een echte servicebeurt nodig heeft ipv een paar drupjes olie hier en daar.
Weet je uit welk jaar het horloge komt en wat de servicehistorie is?
| |
_____ 114060 - 116520 - 126334 Doe die smartphone weg en ga uiterst rechts rijden...
| |
| | |
| | | | | | Hey Rotm84,
Ik herken dit wel, ik heb een keer een Rolex gekocht bij een mindere juwelier. Ik wist dit maar de staat en wijzerplaat waren precies wat ik zocht. (Uiteraard vintage). Ik kreeg 12 maanden garantie en dacht naja prima. Het horloge liep ook niet goed en na 3 keer terug te zijn geweest met elke keer het verhaal dat hun horlogemaker dit had opgelost vond ik het wel mooi geweest en heb de garantie afgekocht. (voor bijna niks maar kon ik wel gebruiken bij een AD). Hup naar de AD en nu met AD garantie, servicepapieren weer helemaal top! Aan deze zogenaamde horlogemakers heb je niks. Met alle respect je brengt je BMW ook niet naar de garage om de hoek. Ze hebben vaak de expertise en apparatuur niet in huis. Koop bij een vertrouwd adres, op deze site vind je er genoeg ;-)
(DISCLAIMER: Ik weet het; de goede uitgesloten maar dit is mijn mening).
Succes met je keuze, Sjirk
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op zondag 08 oktober 2017 21:14 schreef senna67 het volgende: Dit heb ik ook gehad met mijn 16220 datejust, na een servicebeurt bij Heetman was dit opgelost. Misschien tijd voor een servicebeurt. Succes |
| |
Beste Senna67,
Bedankt voor je reactie. Horloge heeft alleen al een servicebeurt gehad bij de horlogemaker van de juwelier voordat ik hem kocht dat is nu ongeveer 6 weken geleden volgens de juwelier was dit zeker pas weer nodig over 5 jaar. Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan aangezien ik het horloge 5 weken geleden pas heb gekocht. Koop ik het horloge op marktplaats begrijp ik dit nog, maar ga niet voor niets naar een juwelier.
| |
| | |
| | | | | | [quote] Op maandag 09 oktober 2017 14:33 schreef Refz het volgende: Een 14060 is ondertussen al een wat ouder model en het kan best zo zijn dat het horloge een echte servicebeurt nodig heeft ipv een paar drupjes olie hier en daar.
Weet je uit welk jaar het horloge komt en wat de servicehistorie is? [/quote
Beste Refz,
Bedankt voor je reactie. Het horloge komt uit 2000 en is dus al 17 jaar oud. Maar heb het horloge 5 weken geleden gekocht bij een juwelier welke voordat hij het horloge aan mij verkocht door zijn horlogemaker heeft laten controleren. Hij gaf ook aan dat het horloge voorlopig geen beurt nodig had aangezien dit al gedaan was. Ik koop niet voor niets bij een juwelier en heb hier ook specifiek omgevraagd.
Mvg RotmR84
| |
| | |
| | | | | |
Quote: | Op maandag 09 oktober 2017 19:03 schreef Sjirk het volgende: Hey Rotm84,
Ik herken dit wel, ik heb een keer een Rolex gekocht bij een mindere juwelier. Ik wist dit maar de staat en wijzerplaat waren precies wat ik zocht. (Uiteraard vintage). Ik kreeg 12 maanden garantie en dacht naja prima. Het horloge liep ook niet goed en na 3 keer terug te zijn geweest met elke keer het verhaal dat hun horlogemaker dit had opgelost vond ik het wel mooi geweest en heb de garantie afgekocht. (voor bijna niks maar kon ik wel gebruiken bij een AD). Hup naar de AD en nu met AD garantie, servicepapieren weer helemaal top! Aan deze zogenaamde horlogemakers heb je niks. Met alle respect je brengt je BMW ook niet naar de garage om de hoek. Ze hebben vaak de expertise en apparatuur niet in huis. Koop bij een vertrouwd adres, op deze site vind je er genoeg ;-)
(DISCLAIMER: Ik weet het; de goede uitgesloten maar dit is mijn mening).
Succes met je keuze, Sjirk |
| |
Beste Sjiirk,
Bedankt voor je verhaal. Ik heb nog de hoop dat het goed zal komen mag deze week het horloge weer ophalen dus ben benieuwd. Mocht het horloge weer snel stil liggen hoop ik dat ik mijn geld terug krijg, maar mocht dit niet het geval zijn zou ik het dus volgens jou ook kunnen afkopen. Ik heb namelijk ook 12 maanden garantie gekregen op het horloge.
Mvg RotmR84
| |
| | |
| | | | | | Ik heb dit gehad bij mijn datejust, bleek de rotoras versleten te zijn.. laten vervangen en loopt weer als een zonnetje
| |
| | |
| | | | | | handmatig het klokkie opwinden was overigens geen overbodige luxe als het horloge een tijdje had stilgestaan, vertelde de specialist. Duurt namelijk een tijd voordat de veer volledig weer op spanning staat als je het horloge zo weer om je pols hangt en vanuit de beweging moet opwinden
| |
| | |
| | | | | | Ben wel benieuwd welke bekende juwelier en hoeveel service dat ding nou echt heeft gehad
| |
| | |
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver