|
| | | | | | Gister op pad geweest voor een Explorer 1 (214270). In Amsterdam geweest bij SC en Gassan. Gaf aan op zoek te zijn naar een 214270 of een 114300 (zwart) aangezien ik zo stom geweest ben de mijne van de hand te doen.
SC gaf aan niks op voorraad te hebben, maar wel een Explorer voor me kon ‘bestellen’ (lees wachtlijst). Indicatieve levertermijn was 6-8 maanden. Bij Gassan was er van bestellen geen sprake en ik had de indruk dat de dame in kwestie me niet helemaal begreep en de Chinese taal beter machtig was dan de Nederlandse. Hadden wel een witte 114300 liggen, maar die was gereserveerd tot maandag. Kon ze me voor bellen als deze niet werd opgehaald.
Heb me nu uiteindelijk bij SC op de wachtlijst laten zetten voor de Explorer 1. Wat zijn jullie ervaringen met zulke modellen? Duurt een model als de Explorer 1 werkelijk minimaal een half jaar?
| |
| | |
|
| | | | | | Wat bedoel je met Gassan doet niet meer aan wachtlijsten? Hoe worden de uurwerken dan besteld/geleverd?
Quote: | Op zaterdag 29 februari 2020 15:02 schreef Double Red het volgende: Hoi Dennis,
Je kan zo maar eens gelijk hebben.... Op sportmodellen waar de Explorer I ook onder valt is helaas lastig te verkrijgen. Gassan doet inderdaad niet meer aan wachtlijsten dus je bent dan helaas alleen op S&C aangewezen. Het is een mooi horloge al zeg ik het zelf
[afbeelding] |
| |
| |
| | |
| | | | | | Dat betekend dat Gassan geen bestellingen (meer) opneemt... Je mag gewoon langskomen. Ligt je favoriete model in de vitrine dan kan je 'm meenemen verder gaat de service niet (meer).
| |
_____ Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
| |
| | |
| | | | | | Ik kan dit bijna niet geloven.....ze zullen hun trouwe klanten dan geen voorrang meer geven??
Quote: | Op maandag 02 maart 2020 10:55 schreef Double Red het volgende: Dat betekend dat Gassan geen bestellingen (meer) opneemt... Je mag gewoon langskomen. Ligt je favoriete model in de vitrine dan kan je 'm meenemen verder gaat de service niet (meer). |
| |
| |
| | |
| | | | | | Tegen mij werd gezegd dat ze de huidige lijsten eerst wilden laten slinken voordat er weer nieuwe bestellingen werden opgenomen.
Bij SC was dit overigens ook zo voor modellen als de GMT en de Submariner.
| |
| | |
| | | | | | Tja... we moeten het ermee doen zullen we maar zeggen. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
| |
_____ Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
| |
| | |
| | | | | | Werd bij SC correct en fijn geholpen. Men kan wel uitzonderingen maken en bepaalde klanten een voorkeursbehandeling geven, maar ze moeten ook rekening houden met de toekomst. Voor een volgende ga ik weer naar SC. Gassan wellicht niet meer. Uiteraard hebben ze meer klanten dan aanbod, maar uiteindelijk willen ze ook gewoon verkopen...
| |
| | |
|
| | | | | |
Quote: | Op dinsdag 03 maart 2020 22:04 schreef Hans Wilsdorf het volgende: [afbeelding] |
| |
Mooi stukje proza hè Hans? Die lui moeten toch wat op de web-site zetten...........
@derest van de discussie. Wie van veel juwelen houdt krijgt vast wel wat bij een AD "als pakket" De losse Rolex verzamelaar (hence "ook trouwe klant") krijgt ook al lang niets meer (heb ik horen zeggen.......... )
| |
_____ Life is short, don't lose time! | |
| | |
| | | | | | Met Gassan ben ik helaas ook een beetje klaar.
Vorig jaar op Schiphol een oyster en een bi-color datejust met diamenten gekocht. Een maand later nog een datejust met diamenten dial, tijdens het afrekenen gevraagd of ik met mijn aankoop geschiedenis (nog een sub en gmt ooit op Schiphol weten te bemachtigen) wellicht eens op een lijstje gezet kan worden. De aankopen op Schiphol konden ze in Amsterdam niet zien, maar als ik met de rolex kaartjes en aankoopbonnen naar Amsterdam zou komen zouden ze dit in orde kunnen maken en wellicht mij op de wachtlijst plaatsen. Toen ik enige weken later met alle pasjes en bonnetjes in Amsterdam was wist men niks van de afspraak en bleek achteraf dat aankopen op Schiphol niet gekoppeld kunnen worden aan mijn Amsterdam account, dus dat ze me niet verder konden helpen en wachtlijsten daar doen ze helemaal al niet aan. Met andere woorden ik heb alles verzonnen!
Maar wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk niet) een collega kent iemand die bij Gassan werkt en bestelt een stalen submariner date, welke binnen 3 maanden wordt geleverd.
Uiteraard de verkoopsters van Gassan hiermee geconfronteerd en ze kwam met een geniaal advies: bestel dan maar via uw collega:-)
| |
_____ 16610/116610LV/16570 polar/116710BLNR/126711CHNR/126231/126234/114200/Navitimer A23322 | |
| | |
| | | | | | Tijdens rolexforum bijeenkomst bij gassan is dit besproken. Amusant verhaal dat als ze zo gaan werken de klanten die in de diamanten handelen (doet gassan ook nog wat dingetjes mee),toch wel wat voorrang krijgen op jou enkele klokjes. Die nemen per keer voor 800 000 steentjes mee. Horloges Rolex 90 procent horloges andere 10 van de handel. Dus rommelen ze daar niet mee. Geloof best dat de neef vriend verloofde vrouw man tussendoor mag hoor
| |
| | |
| | | | | | was laatst hij schaap en citroen rdam om te informeren. vriend van me wilde op de lijst voor een datejust. werden heel goed geholpen door een jonge werknemer. vervolgens kwam (wat ik denk) de filiaal manager even mee kijken. keek ons niet aan maar sprak z’n collega/medewerker streng aan met de boodschap dat ze niemand meer op de wachtlijst zouden zetten. zou toch geen nut hebben. uiteindelijk heeft de jonge medewerker met een knipoog wel die moeite gedaan en met 2 maanden werd die vriend van me gebeld met de mededeling dat het horloge binnen was.
| |
_____ sea dweller 16600 gmt II blnr 116710 | |
| | |
| | | | | | Blijft moeilijk lijkt het
Belde laatst Gassan en SC voor Pepsi meteorite Of blue dial Lijsten doet men niet aan, antwoorden als langskomen bij Gassan tot krijgen voorlopig niks bij SC
Heb bij beide in verleden gekocht maar
Toch maar vriendje zoeken daar
| |
| | |
|
RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA
© Copyright 2006-2024 RolexForum  hosted by Cyberserver