Wijzig je profielWijzig je persoonlijke instellingenRegistreer hier!Actieve onderwerpenVeelgestelde vragenZoekenInloggenTerug naar de forum-index

  

 Index / Rolex Vintage / horror reparatie Rolex/Gassan
Rob19

   

Anderhalf jaar geleden heb ik na heel lang zoeken in de U.S.A een Rolex Oyster Perpetual 1003 uit mijn geboortejaar 1962 kunnen kopen met een Rivet Oyster band met alle papieren erbij, deze band met verende schakels draagt super confortabel.

Na ontvangst heb ik het horloge laten controleren of er geen after market onderdelen waren gemonteerd en de nauwkeurigheid is met een Timegrapher gecontroleerd, er was geen reden om aan de orginaliteit of nauwkeurigheid te twijfelen.

Na een paar maanden dragen waren de veertjes in twee schakels defect. Juli 2020 was ik toevallig bij Gassan in Amsterdam en heb ge´nformeerd of de veertjes ook gereapareerd konden worden. In Amsterdan was de reparatie niet mogelijk maar wel bij Rolex in Zwitserland.

Horloge is door Gassan opgestuurd naar Rolex voor een prijsopgave, kosten 1573,00 Euro inclusief een verplichte revisiebeurt. Het was niet mogelijk om alleen de veertjes van de twee schakels te vervangen.

Besloten om toch akkoord te geven ervanuit gaande dat de Rivet band gerepareerd/gereviseerd zou worden voor dat bedrag door Rolex.

Oktober 2020 kreeg ik bericht dat het horloge retour was gekomen uit Zwitserland en klaar lag om op te komen halen.

Tot mijn grote schik waren de twee gerepareerde schakels zodaning gerepareerd, dat de veerkracht extreem hoog was en dat alleen maar door extreem veel kracht de schakels nog van elkaar kwamen, tevens was er op een schakel een diepe kras aangebracht door de horlogemaker van Rolex en op een andere schakel zat een diepe put, er is dus het een en ander fout gegaan tijdens de reparatie.

Ik heb gereclameerd bij Gassan dat dit onacceptabel is, een medewerker van de service afdeling heeft mijn klacht gecommuniceerd met Rolex. Rolex heeft als antwoord gegeven dat de reparatie naar behoren is uitgevoerd, de revisie van het uurwerk was noodzakelijk om het horloge naar de kwalitatieve richtlijnen, eisen van Rolex af te leveren.

Rolex is niet bereid om een coulance voorstel te accepteren voor het ru´neren van de Rivet horlogeband, de directie van Gassan heeft besloten om het besluit van Rolex te volgen en geen enekel vorm van coulance aan te bieden.

Voor vanmiddag had ik een afspraak gemaakt om het horloge op te halen en op aanraden van mijn advocaat onder protest de factuur a 1573,00 Euro te betalen met een beschrijving van de klachten. Heb dus vanmiddag de horlogeband eens goed bestudeeerd en tot mijn grote verbazing zijn haast alle schakels niet in orde, de mederwerker die mij te woord stond was niet bevoegd om een beschrijving van de klachten op de factuur bij te voegen, dus dit wordt nog een keer terug om alles goed op papier te krijgen.

Tot dit moment samengevat: een zeldzame River Oyster band waar maar twee schakels van defect waren is compleet geru´neerd door Rolex. Rolex claimt dat dit is wat het is, dat de Rivet band ook nog eens beschadigd is, schijnt een normale zaak te zijn die men moet accepteren, dit is een toppunt van arrogantie, het standpunt van de directie van Gassan????

Wordt vervolgd.



_____
Mark.D

   

Maar waarom laat je een vintage band en zelfs Rolex bij Rolex Zwitserland servicen? Heb je dan nergens op een forum gevraagd wat wijsheid is?



_____

Rob19

   

Hoi Mark

Heb zelf een klein beetje verstand van mechanische werkzaamheden en het vervangen van een paar veertjes leek me als je de tools hebt geen high end klus. Dus waarom niet Rolex.

Ik mag er toch vanuit gaan dat men dit toch wel kan in Zwitserland.

Wat ik zelf zo jammer vindt is dat Rolex en Gasssan niet erkennen dat er fouten zijn gemaakt. Zeker het niet vermelden dat de band is beschadigd tijdens de reperatie.



_____
Jan Klaas JK Watchstore

    

Er zit in Hong Kong een reparateur die dit soort banden weer als nieuw maakt en voor een redelijke prijs, duurt wel even altijd maar hij levert wel!




gr JK



_Gerard_

   

Luister naar mijn bovenbuurman.

Heb jaren geleden een 9315 band met 280 endlinks van een 1680 naar Michael gestuurd van Classic Watch Repair te Hong Kong. Kreeg ┤m nieuw terug. Voor een habbekrats.

Niks geen dure winkelpanden vol met tot op het bot arrogant verkoopvolk en walgelijk snobistische clientŔle maar gewoon een hardwerkende Chinees zonder poeha. Daar gaan mijn centjes naartoe.

Begrijp sowieso dat hele Gassan blablabla gedoe niet. Ben ik een te grote lompe Brabantse boer voor denk ik. Wegblijven daar. Brrrr.



_____
There are only 10 types of people: those who understand binary, and those who don't.
Ronald P

   

Geru´neerd ?

Een kras en een put is toch simpel met wat laserwelding op te lossen?
Sterkte van het veertje aanpassen zal ook geen bovenaardse inspanning vereisen. Kortom, prima te herstellen. Daar heb je geen advocaat bij nodig.
Ook hier in Nederland zijn prima bedrijven die dit kunnen.

Ps: ik heb wel hele goede ervaringen met meerdere reparaties bij Gassan. Topkwaliteit en prima communicatie en nog gratis thuis gebracht na de revisie.. Helaas worden vaak alleen de negatieve ervaringen groot uitgelicht.


[bericht gewijzigd door Ronald P op zondag 06 juni 2021 21:47]

_____
Roderick

   

Een vintage klok moet je noooooiiiiiitttt naar een ad/rolex brengen voor een servicebeurt/reparatie.
Dat is vragen om problemen
Voortaan een kleinere vakkundige horlogemaker zoeken waar je 1:1 contact mee hebt zodat je alles specifiek met hem/haar kan doornemen.


als je kan bewijzen dat die schade voordat je de klok inleverde er niet op zat, dan heb je een zaak tegen gassan.



_____
Tijd is kostbaar
Rob19

   

Even een update, de beschadiging was vanwege de krassen op de band zo goed als niet zichtbaar. Als je de fotoĺs sterk uitzoomt dan is de beschadiging zichtbaar.

Doordat de band is gepolijst is de beschadiging nu duidelijk zichtbaar. Wat ik wel vreemd vindt is dat de delen waar de beschadiging zichtbaar is niet zijn vervangen tijdens de reparatie?

Gassan/Rolex willen geen gedetaileerde informatie geven wat voor werkzaamheden er zijn uitgevoerd aan de bracelet en wat voor onderdelen er zijn vervangen.

Met een directielid van Gassan heb ik een gesprek gehad maar men is niet bereid tot een coulance. Naar aanleiding van dit gesprek heb ik Gassan in gebreke gesteld.

Mijn advocaat heeft mij doorverwezen naar een advocaat die is gespecialiseerd in verbindtenissenrecht. Met deze advocaat heb ik verleden week een gesprek gehad en hij neemt de zaak in behandeling.



_____
_Gerard_

   

Typisch voorbeeld van hoe het niet moet. Bahbah.

Waardeloze tent, Gassan. Waardeloos volk. Altijd al gevonden. Hieronder volgt een plethora aan verhalen hoe geweldig Gassan is en hoe fantastisch je daar geholpen wordt. Allemaal n=1 verhalen. Zolang je tienduizenden euro's per jaar naar ze toe brengt is er natuurlijk niets aan de hand.

Je leert een tent pas goed kennen zodra er problemen zijn.

Succes met je recht halen. Als het aan Gassan ligt mag je in de stront zakken.



_____
There are only 10 types of people: those who understand binary, and those who don't.
Rob19

   

Update: We komen er niet uit met Gassan, heb vandaag mijn advocaat opdracht gegeven om een rechtzaak te starten tegen Gassan.

Wordt vervolgd.



_____
Isaac

   

Beste Rob, hele nare situatie. Maar het lijkt echt "business as usual" bij de AD's. Ze hebben geen gevoel voor wat beschadigen van andermans bezit betekent voor de eigenaar. Vaak zijn de beschadigingen die ze maken onomkeerbaar. Deze verhalen hoor ik heel vaak de laatste tijd, maar echter de meeste gedupeerden pakken niet door. Pak ze een keer hard aan! Ze moeten een kwaliteitssysteem gaan inrichten, maar ze werken nog erg ouderwets.


[bericht gewijzigd door Isaac op vrijdag 17 september 2021 11:25]

_____
Isaac

   

Quote:
Op zondag 06 juni 2021 21:30 schreef Ronald P het volgende:
Geru´neerd ?

Een kras en een put is toch simpel met wat laserwelding op te lossen?
Sterkte van het veertje aanpassen zal ook geen bovenaardse inspanning vereisen. Kortom, prima te herstellen. Daar heb je geen advocaat bij nodig.
Ook hier in Nederland zijn prima bedrijven die dit kunnen.

Ps: ik heb wel hele goede ervaringen met meerdere reparaties bij Gassan. Topkwaliteit en prima communicatie en nog gratis thuis gebracht na de revisie.. Helaas worden vaak alleen de negatieve ervaringen groot uitgelicht.



Helaas is niet alles op te lossen met laserwelding, polijsten, lapideren etc. Een beschadiging op een verkeerde plek is vaak onomkeerbaar. Zeker bij Vintage of een stuk met een speciale emotionele waarde. Als je het zelf doet, doet het pijn. Als anderen het doen, doet het nog meer pijn. Als de veroorzaker het ontkent of het bagetalliseert, dan kan ik er zelfs erg kwaad om worden. Ik spreek (helaas) uit ervaring.



_____
D-FCU
Local-Time.nl

   

Quote:
Op vrijdag 17 september 2021 09:35 schreef Rob19 het volgende:
Update: We komen er niet uit met Gassan, heb vandaag mijn advocaat opdracht gegeven om een rechtzaak te starten tegen Gassan.

Wordt vervolgd.


Succes Rob en houd ons op de hoogte svp.



Isaac

   

Quote:
Op vrijdag 17 september 2021 09:35 schreef Rob19 het volgende:
Update: We komen er niet uit met Gassan, heb vandaag mijn advocaat opdracht gegeven om een rechtzaak te starten tegen Gassan.

Wordt vervolgd.



Nog nieuws Rob?



_____
Rob19

   

De advocaat van Gassan heeft uitstel gevraagd tot 7 januari bij de rechtbank.

Wordt vervolgd.



_____



  







RolexForum.nl website publications are not affiliated with or endorsed by ROLEX SA or ROLEX USA

ę Copyright 2006-2021 RolexForum  hosted by Cyberserver